ILL Hizmetleri

  • ILL Hizmeti Nedir?

    ILL Hizmeti, Kütüphane koleksiyonunda bulunmayan bilgi kaynaklarının, diğer kurumlardan, bu kurumların ödünç verme kurallarına bağlı olarak sağlanmasıdır.Kullanıcıların sorumlulukları;

    • Bu hizmetten yararlanmak isteyen okuyucularımız (akademik) üniversite kütüphanemize üye olmaları gerekmektedir. sonrasında istekte bulunacağı kütüphanenin kütüphane kataloğundan tarama yaparak kitabın durumu hakkında bilgi edinir.
    • Kitap ödünç alınmak istenildiğinde ILL' den sorumlu kütüphaneciye talep iletilir.Ödünç alınmak istenen kitap Kütüphane'ye ulaştığında, ne zaman ve nereden alınacağı bilgisi, telefon ya da e-posta ile, istekte bulunan okuyucuya sorumlu kütüphaneci tarafından iletilir.
    • Ödünç alma süresi, ödünç alınabilecek en fazla kitap sayısı ve kaç kez uzatma yapılabileceği, kitap ödünç alınacak kütüphanenin politikasına bağlıdır.
    • Bu işlemler Ankara dışında bulunan üniversite kütüphaneleri için geçerlidir.Ankara içinde üniversite küütphanlerinden yararlanmak için kütüphaneye gelerek, kütüphanelerarası ödünç verme formu doldurarak ve istekte bulundukları kütüphaneye giderek yararlanmaları gerekmektedir.
    • Süreli yayınlar, nadir eserler, kısa süreli ödünç verilen kitaplar ve başvuru kaynakları ile görsel-işitsel materyaller, ödünç verilmez.Kargo masrafları ve cezai sorumluluk okuyucuya aittir.
  • Başkent Üniversitesi Kütüphanesi'nden Yararlanmak İsteyen Kullanıcılar İçin

    • ANKOS üyesi kütüphaneler, ödünç kitap isteklerini KİTS (Kütüphanelerarası İşbirliği Takip Sistemi)aracılığı ile yaparlar. ANKOS üyesi olmayan kütüphaneler ILL Kitap İstek Formu’ nu doldurarak kitap ödünç alabilirler.
    • Ödünç verilen kitaplar, talep yapan kütüphaneye kargo ile gönderilir ve iadelerin de kargo ile yapılması gerekmektedir. Kargo ile ilgili tüm masraflar talep yapan kütüphaneye aittir.
    • İstekte bulunulmadan önce, kitabın koleksiyonumuzda yer aldığı ve ödünç alınabilir durumda olduğu, Kütüphane Kataloğu kontrol edilerek kesinleştirilmelidir.
    • Üniversite ve araştırma kurumlarının kütüphanelerine, bir kullanıcı için en fazla 5 adet kitap, 30 gün süreyle verilir.Ödünç alınan kitapların süresi özel durumlar dışında uzatılmaz.Geç iade edilen kitaplardan günlük 25 Kr gecikme cezası alınır.
    • Ödünç kitap almak isteyen kütüphanenin hesabında iadesi gecikmiş kitap bulunduğunda, söz konusu kütüphaneden gelecek yeni istekler işleme konulmaz. Söz konusu kütüphanenin hesabında görünen kitaplardan birinin iadesinin 20 günden fazla gecikmesi durumunda ise, bu kütüphaneye 1 dönem süreyle kitap ödünç verilmez.
    • Kitapların kullanımı sırasında ortaya çıkabilecek zararlardan, geç iadeler ve kayıplardan (kargoda kaybolma dahil), talep sahibi kütüphane sorumludur.
  • Kullanıcı Hizmetleri Birimi

  • Personel Adı ve Soyadı Görev Tanımı Telefon E-Posta
    Aylin Özkan Kullanıcı Hizmetleri Sorumlusu | ŞEF 03122466666/3051 aylinozkan@baskent.edu.tr
    Merve Ulusoy Kullanıcı Hizmetleri Görevlisi 03122466666/3052 mulusoy@baskent.edu.tr
    Canan Akman Kullanıcı Hizmetleri Görevlisi 03122466666/3052 -
    Zahide Kemaloğlu Kullanıcı Hizmetleri Görevlisi 03122466666/3052 -